Dodentocht : recordbedrag voor Le Vigneron - Reisverslag uit Boom, België van Heidi Selleslagh - WaarBenJij.nu Dodentocht : recordbedrag voor Le Vigneron - Reisverslag uit Boom, België van Heidi Selleslagh - WaarBenJij.nu

Dodentocht : recordbedrag voor Le Vigneron

Blijf op de hoogte en volg Heidi

13 Augustus 2013 | België, Boom

Net zoals de vorige jaren stonden de zenuwen (vooral die van mij dan toch) weer erg gespannen toen we met de stappers om 19u aan de start samen kwamen. De weergoden waren ons goed gezind en voorzagen een frisse droge nacht en een aangename temperatuur overdag. We waren er klaar voor!
Christel vond aansluiting bij een groepje wandelaars van een kameraad en Dirk vatte de tocht in zijn eentje aan... (nou ja, met de andere 11000 stappers). Het team van begeleiders (Jo, mijne pa, Guido en Max en ikzelf) hadden de eerste 30 km alle moeite van de wereld om tot bij de stappers te geraken. Alle wegen naar het parcours waren overvol. Het lukte ons op 17 km en uiteindelijk op 30 km. Dirk bereikte al zeer vroeg brouwerij De Palm waar hij de eerste blaren liet doorprikken alvorens zijn tocht verder te zetten. Het was al rond 7u 's ochtends, toen ik Christel ergens rond de 45 km met de fiets ging opzoeken. De koude van de nacht had haar duidelijk parten gespeeld en uiteindelijk besloot ze op 50 km zich op te warmen en de wandeling te stoppen. Ik vermoed dat De Palm dit jaar de rol als spook van De Duvel heeft overgenomen (de eerste 3 jaren diende ze telkens in den Duvel op te geven). Maar er is hoop hé Christel, in Buggenhout (60km heb ik ook nog een brouwerij gevonden ;-))
Ondertussen stapte Dirk vastberaden verder. Rond de 65 km kreeg hij het zwaar maar aan opgeven dacht hij nog niet. Het was dan ook een verbazend moment toen hij op 4 km van de streep aan Jo vertelde dat hij absoluut wou gaan zitten en dat ook deed. Jo kreeg versterking van een cafébazin aan de zijlijn om Dirk te overtuigen dat hij beter niet bleef zitten. Hij ging door. Op een kleine 2 km kwam dochterlief Margot en zijn vrouw hem nog extra motiveren, een mooi moment! Aan een gemiddelde van 5 km/uur stapte hij om 17u03 zeer moe maar voldaan over de finish.
Mijn stappers deden het ! Hun prestatie heeft mij bijzonder ontroerd en zonder hen was dit en ook het inzamelen van de nodige centjes niet mogelijk geweest. Uit heel mijn hart : Dank u Christel, Dank u Dirk! Proficiat voor jullie prestaties. Hoedje af!

Net zoals de vorige jaren werd er weer enthousiast gesponsord. Het totale bedrag is een prachtig resultaat. De teller is afgeklokt op € 1192!
MAAR DAT IS NOG NIET ALLES
Dirk liet zijn prestaties ook sponsoren voor de kinderen van Le Vigneron. Zijn puike prestatie werd door zijn vrienden en kennissen met zeer groot enthousiasme onthaald. Dirk verzamelde maar liefst in totaal 2305 € in . Dank u Dirk! Dank u Sponsors van Dirk! Dit is fantastisch.
DAT BRENGT ONS TOTAAL BEDRAG OP 3497 EURO !!!!
Dat we het dit jaar nog beter zouden doen dan vorig jaar, had ik nooit durven dromen! EEN HELE GROTE DANKUWEL AAN IEDEREEN!

Waarvoor deden we het ook weer ?
Tijdens ons bezoek (Heidi en Christel Selleslagh & Co) aan Togo in juni dit jaar, kwamen we in contact met Le Vigneron, een weeshuis dat gelegen is tussen de fosfaatmijnen in het dorpje Kpomé Apéyémé, een 45 minuutjes rijden van Lomé. 21 kinderen tussen 3 en 16 jaar hebben er een thuis gevonden en worden er goed begeleid. Dankzij dit weeshuis gaan deze kinderen naar school en bouwen ze voorzichtig aan hun eigen toekomst. Het weeshuis is anderhalf jaar geleden opgestart en heeft vandaag vooral nood aan een operationeel budget. Het is momenteel gehuisvest in een gehuurd pand en dat maakt het een beetje moeilijk om meteen in het gebouw zelf te gaan investeren. Daarom hebben we besloten om voor het operationele budget van het weeshuis te gaan stappen (eten, kledij, medische verzorging, schoolkosten, etc). Dit bedrag zorgt alvast voor een mooi duwtje in de rug.
In naam van de vzw Togo Debout, de weeskindjes van Le Vigneron en ook in mijn naam : DANK U!

Ik wil ook nog heel graag een speciale dank u geven aan mijne Jo, onze pa, de Guido en de Max. Merci! Jullie hebben ongetwijfeld de eerste uren van de Dodentocht meer dan één keer mijn doorgedram, gezenuw en gecommandeer moeten tolereren. Ik laat het niet altijd zien maar ik apprecieer heel erg wat jullie voor mij hebben gedaan, alleen zou ik dit nooit kunnen.
MERCI AAN ALLE SUPPORTERS, en de mensen achter de schermen, de morele steun heeft ons allemaal goed gedaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heidi

Na mijn avontuur met de straatkindjes in Dakar bleef ik de levensomstandigheden van vele kinderen uit Afrika op de voet volgen. Het stond vast dat ik het niet bij deze ene keer zou houden. Zo ging ik op zoek naar een nieuw project en liep ik Sylvia Roovers op het Mano Mundo festival tegen het lijf. Deze dame verkocht al haar hebben en houden om in Togo een nieuw weeshuis te bouwen. Vrienden en kennissen rond haar zijn zo de vzw JOKO TOGO gestart. De klik was er meteen... in augustus stapten mijn nichtje Christel en Pascal, de Bourkinabees uit Dakar (die ondertussen in België woont) de dodentocht voor dit project, wat aardig wat centjes opbracht. En nu is het eindelijk zo ver... het ticket is geboekt en dit keer ga ik niet alleen ... zo zal mijn nichtje Christel mij vergezellen. Op dit blog hoop ik jullie opnieuw te kunnen boeien met onze verhalen over de avonturen in Togo. Ik kijk er in elk geval heel erg naar uit om er nog eens flink tegenaan te gaan! meer info : www.jokotogo.com

Actief sinds 08 Mei 2009
Verslag gelezen: 797
Totaal aantal bezoekers 96816

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 05 Juli 2013

De retour à Togo

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Een hart voor Togo

14 Juni 2009 - 11 Juli 2009

Zoektocht in gedeelde liefde

Landen bezocht: