Opnieuw stappen voor extra centjes voor de kids - Reisverslag uit Boom, België van Heidi Selleslagh - WaarBenJij.nu Opnieuw stappen voor extra centjes voor de kids - Reisverslag uit Boom, België van Heidi Selleslagh - WaarBenJij.nu

Opnieuw stappen voor extra centjes voor de kids

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Heidi

06 Augustus 2010 | België, Boom

Hallo,

Jammer genoeg kan ik dit jaar niet deelnemen aan de dodentocht. Een rugoperatie heeft er anders over beslist...

Niet alleen ben ik hierdoor dit jaar niet naar mijn straatkindjes in Dakar kunnen afreizen, de gedachte dat mijn stappen dit jaar niet wat extra geld voor de kindjes in de lade zouden brengen heeft me meerdere momenten bezig gehouden.

Maar daar heeft een vriend van mij, Pascal Ouedraogo, de ondertussen in Wilrijk wonende Bourkinabees, die ik vorig jaar in Dakar leerde kennen, mij een oplossing voor aangeboden. Hij zal dit jaar in mijn plaats de broodnodige kilometertjes in mijn plaats stappen.

De opbrengst van zijn voetstappen zullen opnieuw, gedeeltelijk, naar mijn straatkindjes in Dakar gaan want Heidi zou Heidi niet zijn als ze ondertussen al niet wat research zou gedaan hebben over een nieuw project waar ze nog wat hulp zou kunnen bieden. Zo leerde ik JOKO TOGO kennen. Sylvia Roovers is er volop begonnen aan de bouw van een weeshuis en kan hierbij dus alle hulp gebruiken. Een deel van de opbrengst zal dus naar dit project gaan. Jullie kunnen al eens kennis maken op onderstaande website. Ik hoop ook zelf zo snel mogelijk ter plaatse een kijkje te kunnen gaan nemen...

Net zoals vorig jaar is het de bedoeling om zoveel mogelijk kilometers bij elkaar te stappen en deze te laten sponsoren door vrienden en kennissen. De kilometers die Pascal uiteindelijk stapt zijn de te betalen kilometers. Dit wil zeggen: je sponsort zijn prestaties bijv. aan 0.50 € per km, hij wandelt 25 km, dan betaal je 12,5 €. De Dodentocht bedraagt 100 km maar Pascal liet me weten dat hij hoopte er ongeveer evenveel als ik vorig jaar te stappen (40 km), al denk ik zelf dat hij net iets verder gaat geraken :-))

Dus zij die zich geroepen voelen om een bescheiden bijdrage te leveren voor deze prachtige projecten, laat jullie maar horen. Jullie bepalen zelf hoeveel eurocent jullie per km willen doneren maar ook aan welk project jullie het willen schenken! Diegene die graag naast de zijlijn komen supporteren, altijd welkom!

Voor sponsoring mail je privé naar: heidi_selleslagh@hotmail.com

Info over de projecten: www.afractie.be en www.jokotogo.com
Info over de dodentocht en het parcours: www.dodentocht.be

Alvast in naam van alle kinderen, mijn oprechte dank.

Heidi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heidi

Na mijn avontuur met de straatkindjes in Dakar bleef ik de levensomstandigheden van vele kinderen uit Afrika op de voet volgen. Het stond vast dat ik het niet bij deze ene keer zou houden. Zo ging ik op zoek naar een nieuw project en liep ik Sylvia Roovers op het Mano Mundo festival tegen het lijf. Deze dame verkocht al haar hebben en houden om in Togo een nieuw weeshuis te bouwen. Vrienden en kennissen rond haar zijn zo de vzw JOKO TOGO gestart. De klik was er meteen... in augustus stapten mijn nichtje Christel en Pascal, de Bourkinabees uit Dakar (die ondertussen in België woont) de dodentocht voor dit project, wat aardig wat centjes opbracht. En nu is het eindelijk zo ver... het ticket is geboekt en dit keer ga ik niet alleen ... zo zal mijn nichtje Christel mij vergezellen. Op dit blog hoop ik jullie opnieuw te kunnen boeien met onze verhalen over de avonturen in Togo. Ik kijk er in elk geval heel erg naar uit om er nog eens flink tegenaan te gaan! meer info : www.jokotogo.com

Actief sinds 08 Mei 2009
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 97010

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 05 Juli 2013

De retour à Togo

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Een hart voor Togo

14 Juni 2009 - 11 Juli 2009

Zoektocht in gedeelde liefde

Landen bezocht: