De andere kant van Senegal - Reisverslag uit Boom, België van Heidi Selleslagh - WaarBenJij.nu De andere kant van Senegal - Reisverslag uit Boom, België van Heidi Selleslagh - WaarBenJij.nu

De andere kant van Senegal

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Heidi

06 Juli 2009 | België, Boom

Zaterdagochtend vertrek ik al vroeg op weekend samen met pascal.
Bestemming: Le Paradis in Saly, één van de meest toeristische resorts van Senegal op zo’n 80 km van Dakar. Ik kom aan in een ander Senegal dan ik tot nog toe gewend ben. Hier geen vuilnisbelt langs de weg maar propere geasfalteerde wegen. De weg naar het resort is omgeven met grote luxueuze villa’s met zwembaden. We hebben een huisje gereserveerd in het resort Le Paradis en de naam liegt er niet om. Het is effectief een waar paradijs, vlakbij de zee gelegen. Een oase van rust… Ik maak een fruitsalade alvorens naar het zwembad te gaan. Het fruit smaakt veel lekkerder dan bij ons, ik eet me hier ziek in de mango’s.
We spreken af om niet op restaurant te gaan maar zelf eten te maken in onze hut. ‘s Avonds doen we inkopen in het stadje. Couscous met vis staat op het menu. En terwijl ik het eten klaar maak, drinken we samen een glas wijn met Senegalese muziek op de achtergrond. Dit is t leven!
Om 23u nemen we nog een duik in het zwembad om daarna allebei KO in slaap te vallen.
‘s Morgens tijdens het ontbijt breekt er een onweer uit en valt de regen met bakken uit de lucht. We laten het niet aan ons hart komen… ik profiteer ervan om eens naar mijn zoon te bellen en nog wat aan mijn verhalen verder te schrijven.
Heel de voormiddag blijft het regenen, we maken een wandeling in de stad en langs het strand. S’Middags klaart het op en doen we een siesta aan het zwembad. Het is heerlijk rustig en ik geniet a volenté. Pascal en ik spelen in de vooravond samen met wat senegalezen nog een partijtje voetbal op het strand. Sommigen kijken maar raar op om een vrouw mee te zien voetballen :)
Jammer genoeg vliegt de tijd veel te snel en pakken we opnieuw onze koffers richting Dakar. De batterijen zijn opgeladen voor een laatste rechte lijn!

  • 06 Juli 2009 - 06:53

    Ma :

    Na een luxe weekend weer terug naar de realiteit,zal wel nodig zijn dat je bij tijd de batterijen opslaat zeker om de week goed door te komen.groetjes .Mama.

  • 06 Juli 2009 - 07:35

    Manfred - Afractie:

    Ja ja, ook dat is Senegal, land van contrasten. Hopelijk was de schok deze morgen opnieuw in het huis niet te groot?

  • 06 Juli 2009 - 07:42

    Tante Suzanna:

    ziet maar dat we nog erkennen als je thuiskomt, want donker gebruid en mischien in een outfit van ginder? een goede thuiskomst tante suzanna

  • 06 Juli 2009 - 09:08

    Michèle:

    tja... nog enkele dagen en het is zover. terug naar ons belgiëlandje :-)
    aan het weer zal je je niet moeten aanpassen want de voorbije week was het hier ook tropisch. Veilige terugreis en kzal blij zijn je weer eens te zien...
    Dikke kus, Michèle x

  • 06 Juli 2009 - 09:34

    Christel:

    Geniet nu maar van je laatste week !! Nog 5 dagen, meisje! Die maand is voorbij gevlogen !

  • 06 Juli 2009 - 12:41

    Lies:

    Lieve vriendin,

    Geniet nog van de laatste week en denk aan al het goede dat je daar op die maand gedaan hebt voor het project en de kinderen!

    Dikke kus en ik kijk ernaar uit je terug te zien en alle verhalen in detail en nog meer in geuren en kleuren te horen!

    Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heidi

Na mijn avontuur met de straatkindjes in Dakar bleef ik de levensomstandigheden van vele kinderen uit Afrika op de voet volgen. Het stond vast dat ik het niet bij deze ene keer zou houden. Zo ging ik op zoek naar een nieuw project en liep ik Sylvia Roovers op het Mano Mundo festival tegen het lijf. Deze dame verkocht al haar hebben en houden om in Togo een nieuw weeshuis te bouwen. Vrienden en kennissen rond haar zijn zo de vzw JOKO TOGO gestart. De klik was er meteen... in augustus stapten mijn nichtje Christel en Pascal, de Bourkinabees uit Dakar (die ondertussen in België woont) de dodentocht voor dit project, wat aardig wat centjes opbracht. En nu is het eindelijk zo ver... het ticket is geboekt en dit keer ga ik niet alleen ... zo zal mijn nichtje Christel mij vergezellen. Op dit blog hoop ik jullie opnieuw te kunnen boeien met onze verhalen over de avonturen in Togo. Ik kijk er in elk geval heel erg naar uit om er nog eens flink tegenaan te gaan! meer info : www.jokotogo.com

Actief sinds 08 Mei 2009
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 97011

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 05 Juli 2013

De retour à Togo

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Een hart voor Togo

14 Juni 2009 - 11 Juli 2009

Zoektocht in gedeelde liefde

Landen bezocht: