Wat deden we met de centjes ? - Reisverslag uit Lomé, Togo van Heidi Selleslagh - WaarBenJij.nu Wat deden we met de centjes ? - Reisverslag uit Lomé, Togo van Heidi Selleslagh - WaarBenJij.nu

Wat deden we met de centjes ?

Blijf op de hoogte en volg Heidi

03 Juli 2013 | Togo, Lomé

Wat deden we uiteindelijk met de centjes van het feestje en van nog enkele anonieme schenkers?
In totaal hadden we een budget van 775 eur te spenderen, goed voor 500.000 CFA. Christel, Max, mijn vader en ikzelf deden er nog 241.000 CFA bij.
De verdeling is als volgt :
Joko Togo kreeg 220.000 CFA voor de aankoop van meubeltjes voor de kinderkamers
150.000 CFA ging naar Kpalimé om de school, het schooluniform en het schoolmateriaal van een 10 tal meisjes van de armste gezinnen in de omgeving van onze vriend Dominique, te betalen. Zijn vrouw Pauline
is naaister en zal de uniformen maken, zodat ook het gezin er nog een centje aan verdienen kan.
45.000 CFA ging naar Soeur Victoire voor de 3 zakken rijst
47.000 CFA ging naar Ange voor 2 voetballen en 2 zakken rijst
19.000 CFA ging naar het strandproject voor de 2 ballen en de koekjes.
Bij onze terugkomst in Belgie, zullen we Roel Van Landuyt, eigenaar van het project ook nog 150.000 CFA bezorgen voor het strandproject. Hij komt in augustus zelf naar hier en dan kan hij de juiste investeringen doen.
De laatste 110.000 CFA zijn geschonken aan Ria voor Le Vigneron, een weeshuis dat we deze middag nog gaan bezoeken.
We hebben geprobeerd onze centen zo eerlijk mogelijk te verdelen en ook de plaatselijke middenstand iets te laten verdienen.
In totaal hebben we bijna 150 kinderen hiermee rechtsreeks kunnen bereiken.
We houden met elke instantie contact om te zien hoe het hen vergaat.
Ik wil alvast iedereen bedanken die hiertoe heeft bijgedragen. Bij mijn terugkomst volgt op deze blog nog een volledige namenlijst om iedereen op gepaste wijze te kunnen bedanken.
MAAR NU AL NEN DIKKE MERCI ZONDER JULLIE WAS DIT NOOIT MOGELIJK

  • 03 Juli 2013 - 14:43

    Kathleen:

    Wat hebben jullie daar de laatste dagen toch enorm hard aan liefdadigheid gedaan !!! Super hoe we konden lezen hoe jullie stap voor stap op bezoek gingen bij mensen en kinderen die van jullie "gulheid" en van die van alle vrienden die jullie hebben gesteund voor jullie vertrek, hebben mogen genieten !
    Er zijn daar vast heel wat kinderhartjes sneller beginnen te slaan ....en ik twijfel er ook neit aan dat die 4 Belgische hartjes ginder ter plekke soms ook hard hebben gebonkt ;-) !

    Geniet nog van de laatste Afrikaanse uren ... kom veilig terug op de luchthaven terecht en geniet van een hopelijk rustige vlucht terug naar België. Het is alvast zo dat het Belgische zonnetje vanaf morgen helemaal klaar staat voor jullie om volop te schijnen zodat jullie alle afrikaanse herinneringen "warm" kunnen koesteren !!

    Dikke knuffel aan jullie 4 en een fijne terugreis gewenst !

    Kathleen

  • 04 Juli 2013 - 15:56

    Laetitia:

    Welkom terug aan onze 4 avonturiers!

    Het was een groot plezier om jullie avonturen te kunnen lezen en ik kijk er naar uit om maandag alles nog eens life te horen. Het zal afkicken worden!

    Geniet van de Belgische zon!

    Xx

    Laetitia

  • 04 Juli 2013 - 20:30

    Denis (Buurman) En Marie-Thérèse:

    Ik hoorde van mijn madam dat ge veilig terug zijt.
    Ik heb zo het gevoel dat ik ook iets wil betekenen in een volgend project van je Heidi, en denk er over na wat ik zou kunnen doen, om je volgende keer ook wat geld mee te kunnen geven.
    Mijn madam per kg verkopen zal niet interessant zijn, daar ze haast niets weegt, maar ik vind wel iets, dat lukt wel.

    Tot ziens één dezer,

    Ikke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heidi

Na mijn avontuur met de straatkindjes in Dakar bleef ik de levensomstandigheden van vele kinderen uit Afrika op de voet volgen. Het stond vast dat ik het niet bij deze ene keer zou houden. Zo ging ik op zoek naar een nieuw project en liep ik Sylvia Roovers op het Mano Mundo festival tegen het lijf. Deze dame verkocht al haar hebben en houden om in Togo een nieuw weeshuis te bouwen. Vrienden en kennissen rond haar zijn zo de vzw JOKO TOGO gestart. De klik was er meteen... in augustus stapten mijn nichtje Christel en Pascal, de Bourkinabees uit Dakar (die ondertussen in België woont) de dodentocht voor dit project, wat aardig wat centjes opbracht. En nu is het eindelijk zo ver... het ticket is geboekt en dit keer ga ik niet alleen ... zo zal mijn nichtje Christel mij vergezellen. Op dit blog hoop ik jullie opnieuw te kunnen boeien met onze verhalen over de avonturen in Togo. Ik kijk er in elk geval heel erg naar uit om er nog eens flink tegenaan te gaan! meer info : www.jokotogo.com

Actief sinds 08 Mei 2009
Verslag gelezen: 775
Totaal aantal bezoekers 96896

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 05 Juli 2013

De retour à Togo

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Een hart voor Togo

14 Juni 2009 - 11 Juli 2009

Zoektocht in gedeelde liefde

Landen bezocht: